fredag 9 maj 2014

Dag 5.

Vaknade kl 6, hör och häpna. Nu är jag med på banan vad gäller dygnsrytm. Men kroppen verkar ha gjort sitt för denna gång. Varenda steg tar emot och det har även börjat göra ont i benen i högerfoten.

Jag började dagen med frukost på Toms Restaurant här på Broadway några kvarter upp från där jag bor. Corned beef hash blev det. Stekt potatis med stekt corned beef och ett stekt ägg. Lite lagom sådär. 


Jag fortsatte sedan Broadway upp till 125:te, d v s huvudgatan i Harlem. Apolloskylten syns en bit bort. Gick den till Lenox avenue där jag svängde söderut igen.

Mitt mål var The Museum of the city of New York. Jag är ju så fashinerad av staden med dess rutnätsystem med gator och ville veta mera om hur det blev som det blev. Utställningen uppfyllde tyvärr inte mina förväntningar. De visade en film om stadens historia som var intressant. I en avdelningen hade de också en klotterutställning som också fångade mitt intresse en stund. Jag sms:ade Ivar och gjorde upp en lunch med honom. Vi skulle träffas på ”Curry in a Hurry”, ett litet ställe i hörnet 28:de gatan och Lexington avenue.

Jag tog en buss nedåt längs Lexington och blev fast flera gånger i trafikstockningar så jag blev 20 minuter försenad. Vi käkade gott men inte lika gott som när jag och Lina var där. Vi gick sedan till ”Best buy” som är en elektronikaffär i hörnet av 23:dje och 6 avenue. Ivar skulle kolla laptop och jag behöver ett fodral till min. Bägge gick bet. Vi gick då vidare till Bryant park på 42:ndra och satte oss en stund. Jag tänkte gå in på Asics-store som ligger där och köpa skor. Det blev ett par nay till mig och ett par till kompisen Ida som jag brukar köpa med åt.

Efter shoppingen gick jag in i väggen och orkade inte gå mera. Jag tog tunnelbana hem och bara fläkte ut mig på sängen under takfläkten. Det verkar som om jag skulle behöva en del återhämtning. Jag hade funderingar på att åka ner till stan igen och träffa Alf men det gick bara inte. Det blev en hemmakväll igen.


19 136 steg trots allt. Det hade varit bättre om det varit 1 900.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar