tisdag 6 maj 2014

Dag 2

Vaknade runt 5, pigg som en lärka. Bloggade och duschade för att sedan knalla ut till frukost. Jag tänkte prova ett annat sälle för frukost i morse men det var stängt. Jag gick då tillbaka till hotellet och började ordna med ett nytt rum. Eftersom jag är en så trogen gäst på hotellet ville de erbjuda mig ett rum med eget badrum. Om tjejen i receptionen inte förslagit det själv så hade jag planerat att försöka tjata mig till ett. Jag fick order att packa min väska så skulle den stå i ett annat rum när jag kom tillbaka ikväll.
När jag gjort det tog jag tunnelbanan ner till GiGis för frukost. Sedan gick jag från 72:a ner till 14:de med många vilopauser. Jag åt också en shrimp Po´Boy. Det är en baguetteliknande historia med lite sallad och friterade räkor. Det smakade inte så mycket men var väl OK. Jag köper nog inte en sådan igen.
Här följer några bilder från den promenaden.


Idag hade jag stämt träff med Daniel på Eats för att umgås och äta ostron men jag är ju ute så illa tidigt så det är svårt att få dagen att gå. Jag sitter mycket och tittar på folk och tänker så det är ju en fantastisk semester på det viset. Redan vid tvåtiden tog jag tunnelbanan upp till området där Eats ligger. Jag tänkte ta en tur på Bloomingdales idag istället när det inte blev något igår. Bloomingdales var inte alls som jag trott. Jag trodde det var lite Coopaktigt och billigt. Det visade sig bara vara jättedyra märkeskläder och därmed helt ointressant för mig. 
Jag gick därifrån och österut mot East river och insåg snart att jag kommer då till brofästet på Queensboro bridge.
Där går också en linbana över till Roosevelt island. Linbanan åker man på på sitt metrokort så jag åkte över.
Det visade sig vara ett lyckat drag. Jag kom över till en stillsam plats där det inte alls var lika brusigt som på Manhattan. Det går en gångbana runt hela ön i stort sett och från den har man fin utsikt in över Brooklyn och Manhattan. Här kommer några bilder från promenaden.



Jag kan rekommendera ett besök där när Manhattan blir för stökigt. Jag åkte tillbaka med linbanan igen och började gå mot Eats. Jag var framme redan kl 16 och tog en öl i väntan på Daniel. När han kom beställde vi ett varsitt dussin ostron och pratade och drack några öl. Klockan en minut över 18 insåg jag att jag fyller år. Klockan slog då över till den 6 maj hemma i Sverige. Daniel och jag skålade och pratade ålderskrämpor.
På väg får Eats fick Franklin syn på en lampa han gillade. Han ville bli fotograferad ihop med den.
Dag två har också varit väldigt lång så jag blev så trött efter en stund vid bardisken. Jag tog en taxi hem denna kväll.


14 164 steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar